Ντόναλντ Μάργκιουλις
Όποιος αγαπάει παιδεύει και ενίοτε ζηλεύει. Μπορεί όμως η ζήλεια να «σκοτώσει» τον έρωτα και να αποξενώσει το ζευγάρι; Και με την απιστία τι συμβαίνει; Συγχωρείται;
Το «Δείπνο με φίλους», η ξεκαρδιστική και συγκινητική κωμωδία του πολυβραβευμένου Αμερικανού θεατρικού συγγραφέα Ντόναλντ Μάργκιουλις, η νέα παραγωγή της Palco Commedia περιοδεύει αυτό το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου με τους Σταύρο Νικολαΐδη, Ιωάννα Πηλιχού, Μάνο Αντωνίου και Φιλίτσα Καλογεράκου.
Το έργο που έχει λάβει βραβείο Pulitzer το 2000 ως η καλύτερη θεατρική κωμωδία σχέσεων, το βραβείο της Ένωσης Αμερικάνων Κριτικών, το βραβείο Lucile Lortel και Outer Critics Circle, καθώς και το βραβείο Dramatists Guild Hull-Warriner, πραγματεύεται το θέμα του γάμου και του διαζυγίου με τρόπο αστείο και «σκοτεινό» μέσα από τη ζωή δύο ζευγαριών. Ο γάμος, η αγάπη, η φιλία κι ο έρωτας είναι μόλις μερικές από τις αξίες που θίγονται μέσα στην άκρως επίκαιρη ζευγαρο-κωμωδία, όπου φανερώνεται η αλήθεια στην οποία έχουν βασιστεί και διαμορφωθεί οι σχέσεις των ζευγαριών στη σημερινή εποχή. Η παγκόσμια πραγματικότητα καθρεφτίζεται με έντονη δράση, χιούμορ, συγκίνηση αλλά και πολλές ανατροπές.
Πρώτοι σταθμοί της περιοδείας το Κηποθέατρο Παπάγου το Σάββατο 9 Ιουλίου 2022 στις 21:00 και το Θέατρο Ρεματιάς στο Χαλάνδρι την Πέμπτη 26 Ιουλίου 2022 στις 21:00 με ελεύθερη είσοδο.
Οι δύο πρώτες παραστάσεις πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής.
Η υπόθεση του έργου
Στο επίκεντρο του έργου βρίσκονται δύο παντρεμένα ζευγάρια, που ύστερα από 20 χρόνια, το ένα βρίσκεται στα πρόθυρα του χωρισμού και το άλλο χάνεται στη ρουτίνα του έγγαμου βίου. Ο επεισοδιακός χωρισμός των μεν, θα φέρει τους δε, μπροστά σε έναν καθρέπτη, βγάζοντας στην επιφάνεια απωθημένα, μικρές ζήλιες και την ουσιαστική φθορά που προκαλείται στις ανθρώπινες σχέσεις. Όπως εύστοχα διαπιστώνει ο συγγραφέας «ο χρόνος ταΐζει το θηρίο που σκοτώνει το γάμο». Έπειτα από καιρό, οι χωρισμένοι ξαναφτιάχνουν πιο κατασταλαγμένα τις ζωές τους, κάτι που δημιουργεί τριγμούς στις σχέσεις με τους φίλους τους, ίσως επειδή εκείνοι δεν τολμούν να μιμηθούν το παράδειγμά τους. Όμως, αποφασίζοντας να παλέψουν μέχρι τέλους, προχωρούν σε αμοιβαίες προσπάθειες και υποχωρήσεις.
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Ένα έργο, δεν κρίνεται μόνο για την εποχή την οποία γράφεται, μα και για τη διαχρονικότητα που πιθανόν το διέπει. Το «Δείπνο με φίλους» καταπιάνεται με τη φιλία, τον έρωτα, το γάμο, το σεξ και την αληθινή αγάπη. Δεν πρόκειται για καθαρή κωμωδία, καθώς περιέχει αρκετά δραματικά στοιχεία, ενώ δεν αποφεύγει μια αόριστη ηθικολογία. Ίσως να αναρωτηθεί κάποιος – και δίκαια – γιατί ένα τόσο απλό έργο, κέρδισε τόσα βραβεία και γνώρισε παγκόσμια επιτυχία. Μάλλον εκεί βρίσκεται η απάντηση. Παρουσιάζει την επικρατούσα κατάσταση με τρυφερό, τίμιο και δωρικό τρόπο. Καμιά φορά δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μαεστρία για να περιγραφεί η πραγματικότητα. Με αυτή την κωμωδία σχέσεων που παρουσιάζουμε αυτό το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα δίνεται η δυνατότητα να γίνει ένα ξέφρενο παιχνίδι μεταξύ ρεαλισμού και σουρεαλισμού. Ο έντονος ρυθμός και οι γρήγορες εναλλαγές σκηνών είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στη σκηνοθεσία, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Το παράλληλο παιχνίδι υπόκρισης, η απόλυτα εναρμονισμένη με το έργο μουσική κι οι φωτισμοί συνθέτουν μία παράσταση 90 λεπτών που θα προξενήσει στιγμές συγκίνησης και γέλιου. [Μάνος Αντωνίου]
Η ταυτότητα της παράστασης
«Δείπνο με φίλους»
Κωμωδία, διάρκεια 90 λεπτά
Συντελεστές:
Κείμενο: Donald Margulies
Μετάφραση – Απόδοση: Νίκος Τριανταφυλλόπουλος
Σκηνοθεσία: Μάνος Αντωνίου
Σκηνικά-Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη
Φώτα: Νάσος Κοτρίδης
Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Χάσκα
Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσποινα Χαριάτη
Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου
Social Media: Ideas4u
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Χάσκα- Creatists
Παραγωγή: Palco Commedia AMKE
Ηθοποιοί: Σταύρος Νικολαΐδης (Τομ), Ιωάννα Πηλιχού (Μπεθ), Μάνος Αντωνίου (Γκέιμπ), Φιλίτσα Καλογεράκου (Κάρεν)
H Καλλιτεχνική εταιρεία “Creatists” έχοντας στο ενεργητικό της μία σειρά σημαντικών μουσικών και θεατρικών παραγωγών, παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας», το ιστορικό δράμα του Γιάννη Κωσταρά σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου, που περιοδεύει στην Αττική και σε επιλεγμένους σταθμούς στην περιφέρεια. Πρώτος σταθμός στην Αττική στο Θέατρο Πέτρας την Κυριακή 25 Ιουλίου 2021 στις 21:30.
Λίγα λόγια για το έργο:
Η παράσταση αφορά τη ζωή και το έργο του Γεώργιου Καραϊσκάκη, πρωτεργάτη της Ελληνικής Επανάστασης. Η ιδιοτυπία του έργου είναι πως ο βασικός χαρακτήρας, ο Καραϊσκάκης, παρουσιάζεται εκ γραφής χωρίς καμία διάθεση ωραιοποίησης και ηρωοποίησης αλλά η προσέγγισή του γίνεται με βάση κοινωνιολογικά και ψυχολογικά στοιχεία, ένα αποτέλεσμα έρευνας μηνών στο πρόσωπό του, που έδωσε την ευκαιρία στο έργο να περιλαμβάνει σκηνές που ζωντανεύουν αληθινά γεγονότα με την πρωτοτυπία των διαλόγων γραμμένων στην καθομιλουμένη γλώσσα της Επανάστασης.
Η παράσταση συμπράττει και με άλλες τέχνες πέραν της υποκριτικής, η οποία σε πλήρη συμφωνία με τη σκηνοθετική γραμμή του Μάνου Αντωνίου ισορροπεί μεταξύ συμβολισμού και ρεαλισμού. Από την μορφή του αφηγητή μέσα στο έργο δημιουργείται ο χαρακτήρας «Καραϊσκάκης» που άλλοτε ως ‘’άγγελος’’ κι άλλοτε ως ‘’διάολος’’ συνδυάζει το μαύρο και το άσπρο, το φως και το σκοτάδι . Η σκηνοθεσία αναλύει τα δεύτερα και τρίτα νοηματικά επίπεδα του έργου, χωρίς να στέκεται σε μια επιφανειακή μορφή του ήρωα, αλλά ταξιδεύοντας τον θεατή από το 1821 έως σήμερα μέσα από σημειολογικές έννοιες και ατμοσφαιρικούς φωτισμούς. Τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης υπογράφει η διεθνούς φήμης μουσικός και σολίστ του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια.
Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» του Γιάννη Κωσταρά, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Θεοδόση Αγγ. Παπαδημητρόπουλου.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» έχει δομηθεί πάνω σε έναν τριπλό άξονα: τον αξιακό, τον ιστορικό και τον κοινωνιολογικό- δραματουργικό. Αρχικά, υπήρξε η θέληση εκ γραφής να αποτυπωθούν και να μεταδοθούν κάποιες αξίες, όπως και το «άφοβον» του χαρακτήρα του Καραϊσκάκη στους ανθρώπους της σημερινής εποχής , η οποία βασίζεται στο μηδενισμό και την αποχαύνωση.
Έπειτα, λόγω σπουδών και ενδιαφερόντων από πλευράς του δημιουργού, δόθηκε βάρος μέσω και επισταμένης μελέτης πηγών της εποχής εκείνης, στην αναβίωση γεγονότων και ακουσμάτων είτε είναι η γλώσσα, είτε τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στην πλοκή, τα οποία έχουν φτάσει να είναι άγνωστα σχεδόν στο σήμερα.
Βέβαια, επειδή κεντρικός στόχος δεν ήταν εξαρχής η ηθικολογία, ο φρονηματισμός ή η «κούφια» εθνεγερσία, αποκαλύπτονται επιπρόσθετα άγνωστες πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά και της ζωής του Καραϊσκάκη ώστε να καταλήξουν μέσω και της φράσης του που στοιχειώνει το έργο όλο «Όποτε θέλω είμαι άγγελος, όποτε θέλω είμαι διάολος» στο δίπολο του χαρακτήρα αυτού, των Ελλήνων σαν έθνος, όπως και του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά θα έλεγε κανείς· για να συμβιβάσουν έτσι εν μέρει τις εθνικοαπελευθερωτικές και μόνο θεωρήσεις της Επανάστασης από κάποιους ιστορικούς με αυτές από την άλλη, και ως επικρατέστερη αυτή του Κορδάτου, που έδωσαν και μια πιο κοινωνική χροιά.
Η ταυτότητα της παράστασης
«Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας»
Ιστορικό δράμα
Διάρκεια: 100 λεπτά
Συντελεστές:
Συγγραφή- Ιστορική έρευνα: Γιάννης Κωσταράς
Σκηνοθεσία: Μάνος Αντωνίου
Μουσική: Ζωή Τηγανούρια – Στέλιος Γενεράλης
Διδασκαλία χορού: Μίκα Στεφανάκη
Σκηνικά: Marcelo
Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη
Βοηθός σκηνοθέτη: Θανάσης Σκόπας
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μάκης Αρβανιτάκης, Κων/νος Μπάζας, Κων/νος Ζωγραφόπουλος, Γιάννης Κωσταράς, Κων/ νος Σπυρόπουλος, Ιορδάνης Καλέσης, Ηλίας Μενάγιερ, Θανάσης Σκόπας.
Στο ρόλο του αφηγητή ο Κώστας Αρζόγλου και στο ρόλο του Καραϊσκάκη ο Μάνος Αντωνίου. Στο ρόλο της Γκόλφως είναι η Ιωάννα Πηλιχού και στο ρόλο της Μαριώς η Φιλίτσα Καλογεράκου.
Δημόσιες σχέσεις- Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου
Παραγωγή: Creatists
Θέατρο Πέτρας 25/7, Θέατρο Βεάκειο 23/9
Περιοδεία σε επιλεγμένους σταθμούς στην Ελλάδα
(Θεσσαλία, Κρήτη, Πελ/νησος , Ήπειρος)
Προπώληση εισιτηρίων: Ticket Services
Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα και σε συνεργασία με το «ΕΞΑΛΕΙΠΤΡΟΝ», Όμιλο Γυναικών Πειραιά, για τις Τέχνες, τα Γράμματα, τον Πολιτισμό και τις Επιστήμες.
Προπώληση εισιτηρίων:
viva.gr
Η Creatists παρουσιάζει από 6 Μαρτίου 2020 κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 στο Μπάγκειον τους Πιστωτές, μια ανατρεπτική παράσταση, σε διασκευή και σκηνοθεσία Χρήστου Προσύλη, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ. Με μία ανατρεπτική διασκευή, όπου η δράση μεταφέρεται στη σύγχρονη εποχή, η «τραγικοκωμωδία» αυτή, περιγράφει τη σύγκρουση ανάμεσα σε ένα παντρεμένο ζευγάρι και την πρώην συζυγική σχέση της ηρωίδας. Οι ήρωες κινούνται με αδυσώπητη μανία σε ένα ιδιαίτερο ψυχολογικό παιχνίδι κυριαρχίας, που ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια της ερωτικής σχέσης, και γίνεται βαθιά υπαρξιακό.
Το ιδιαίτερο στοιχείο σε αυτή την προσαρμογή, είναι ότι το ρόλο του πρώην συζύγου, τον αντικαθιστά πάνω στο ίδιο μοτίβο, στον ίδιο μύθο, ο ίδιος ρόλος όχι ως άντρας, αλλά ως γυναίκα σύζυγος. Η προσέγγιση αυτή μεταφέρει έτσι τη σύγκρουση σε άλλο επίπεδο. Από σύγκρουση ανάμεσα σε ένα συνηθισμένο παντρεμένο ανδρόγυνο ζευγάρι και τον πρώην σύζυγο, στη σύγκρουση ανάμεσα σε ένα συνηθισμένο παντρεμένο ανδρόγυνο ζευγάρι και την πρώην σύζυγο από μία προηγούμενη σχέση δύο γυναικών παντρεμένων μεταξύ τους.
Σκηνοθετικό – Συγγραφικό Σημείωμα:
Οι Πιστωτές (1889) είναι ένα ιδιαίτερο μονόπρακτο θεατρικό έργο, «τραγικοκωμωδία» όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, που ασχολείται με την ιδιότυπη ερωτική σχέση, ανάμεσα σε ένα παντρεμένο ζευγάρι και τον πρώην σύζυγο της ηρωίδας με το όνομα Τέκλα. Η Τέκλα είναι
συγγραφέας, και ο σύζυγός της ο Άντολφ, είναι εικαστικός καλλιτέχνης. Στο έργο του Στρίντμπεργκ, το τρίτο πρόσωπο είναι ο Γκούσταβ, ο πρώην σύζυγος, ένας καθηγητής γυμνασίου.
Το ιδιαίτερο στοιχείο στην εν λόγω προσαρμογή, είναι ότι το ρόλο του πρώην συζύγου Γκούσταβ, τον αντικαθιστά πάνω στο ίδιο μοτίβο, στο ίδιο κείμενο, ο ίδιος ρόλος όχι ως άντρας, αλλά ως γυναίκα σύζυγος, την οποία ονομάσαμε Αμάντα. Η προσέγγιση αυτή μεταφέρει έτσι τη σύγκρουση σε άλλο επίπεδο: από σύγκρουση ανάμεσα σε ένα συνηθισμένο παντρεμένο ανδρόγυνο ζευγάρι και τον πρώην σύζυγο, στη σύγκρουση ανάμεσα σε ένα συνηθισμένο παντρεμένο ανδρόγυνο ζευγάρι και την πρώην σύζυγο από μία προηγούμενη σχέση δύο γυναικών παντρεμένων μεταξύ τους.
Η υπαρξιακή αυτή δυναμική του ίδιου του έργου, και μάλιστα όπως τροποποιείται με τη διασκευή αυτή, υπογραμμίζει περίτρανα την ουσία: η αγάπη και το ερωτικό πάθος είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Έχουν τη δική τους ανεξάρτητη εξέλιξη μέσα στην ερωτική σχέση, πέρα
από το αν αυτή η σχέση είναι ετεροφυλική ή ομοφυλοφιλική, πέρα από φύλο, ηλικία, εμπειρία, μορφωτικό επίπεδο, κοινωνία, πολιτισμό. Η αγάπη είναι δοτική, ανιδιοτελής, ολοκληρωτική, εξαγνιστική. Το ερωτικό πάθος, μόλις ξεφύγει από τα ανεκτά επίπεδα που η προσωπικότητα
του ατόμου και η ιδιομορφία της κάθε σχέσης αντέχει, τροφοδοτεί το άτομο με εγωισμό, σκληρότητα, υπαρξιακή μοναξιά, κακία, κτητικότητα, ζήλια.
Το έργο κινείται γύρω από μία σκληρή πάλη ψυχών, σε μια προσπάθεια να υποδουλώσει η μία την άλλη. Οι ήρωες κινούνται με αδυσώπητη μανία σε ένα ιδιαίτερο ψυχολογικό παιχνίδι κυριαρχίας, που ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια της ερωτικής σχέσης, και γίνεται βαθιά υπαρξιακό. Το ψυχολογικό παιχνίδι βαθαίνει, το ίδιο και η σκληρότητα, όπως και οι ισορροπίες ανάμεσα στο τραγικό στοιχείο και την κωμωδία. Άλλωστε ακριβώς σε αυτή την ισορροπία και τη σκληρότητα βασίζεται και το πρωτότυπο έργο εξ αρχής. Στη δική μας προσέγγιση, το έργο ισορροπεί επιπλέον ανάμεσα στον ποιητικό ρεαλισμό και το σουρεαλισμό, φέρνοντας τη δράση στη σύγχρονη εποχή. Η διασκευή αυτή παρουσιάζεται για πρώτη φορά πάνω στη σκηνή. Πιο επίκαιρο από ποτέ, το έργο ανοίγει διάπλατα τη θύρα, για να δούμε αυτό που συμβαίνει σήμερα: σαν άτεγκτοι πιστωτές, μόλις ξεπεράσουμε τα όρια της αγάπης και του ιδανικού ηδονιστικού ερωτικού πάθους, δανείζουμε υπαρξιακό χρήμα, με βάση το οποίο το εγώ του ή της συντρόφου τροφοδοτείται. Το εγώ, που βασίζεται στο φαίνεσθαι των πραγμάτων, το ευκαιριακό, το ματαιόδοξο. Έτσι επιχειρούμε να αποκτήσουμε έλεγχο, εξουσία στο εγώ του άλλου. Και στη δεδομένη ώρα επιστρέφουμε σαν τους πιστωτές. Θέλουμε το χρήμα πίσω με τόκο. Κι αν δεν το έχουμε, καταστρέφουμε ή σκοτώνουμε τον δανειζόμενο. Άλλοτε αργά και βασανιστικά. Άλλοτε με την εκποίηση της αγάπης. Γιατί στο τέλος της μέρας, δυστυχώς, η αγάπη είναι και το μόνο πολύτιμο, που μπορούμε να κατάσχουμε. Βαθιά πεσιμιστικό στοιχείο: ότι δυστυχώς συμβαίνει. Βαθιά οπτιμιστικό στοιχείο: ότι ευτυχώς το αντιλαμβανόμαστε συχνά και μπορούμε να το διορθώσουμε, αν έχουμε μια ελάχιστη έστω διάθεση να γνωρίσουμε τον εαυτό μας. Και κυρίως: να αγαπήσουμε βαθιά.
Χρήστος Προσύλης
Η ταυτότητα της παράστασης:
ΟΙ ΠΙΣΤΩΤΕΣ
Θέατρο: Μπάγκειον (Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα)
Είδος: Κοινωνικό Δράμα. Τραγικοκωμωδία.
Συντελεστές:
Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Χρήστος Προσύλης
Σκηνικά – Κοστούμια: Creatists
Video Art Installation & Sound Art: Χρήστος Προσύλης
Παραγωγή Video: Cosmocinema, London
Ερμηνεύουν (με σειρά εμφάνισης):
Κατερίνα Χάσκα (Αμάντα), Πάνος Κορδαλής (Άντολφ), Λιάνα Καρριέρε – Οικονομίδου (Τέκλα)
Παραγωγή: Creatists
Επικοινωνία/Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου
Παραστάσεις:
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00
Πρεμιέρα: Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020
Ημερομηνίες παραστάσεων: Από 6 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2020
Διάρκεια παράστασης: 75’ (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων
15 ευρώ (κανονικό)| 10 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ)
και στο ταμείο του θεάτρου μία ώρα πριν την παράσταση
Προσφορά προπώλησης: 12 ευρώ (έως 28/2/2020)
Interspecies, μια παράσταση με πηγή έμπνευσης του έργου: Ο καλός Λύκος του Αρκά. Χορεύουν οι: Μήδεια Κάστανου, Μαρίνα Πινιατώρου, Κατερίνα Αθανασιάδη, Μαριάννα Λάζαρη, Emily Downs, Niko Ilias König, Σοφιάνα-Ανθίππη Φωτίδη, Ηώ Αντωνοπούλου. Σπικάζ: Μάγδα Γκουβέρου, Γιάννης Καραλής, Σοφιάνα-Ανθίππη Φωτίδη, Emily Downs, Δημήτρης Μητσάκος, Τζίνα Βάγια, Ηώ Αντωνοπούλου. Ιδέα/χορογραφία/κοστούμια/φωτογραφίες: Ηώ Αντωνοπούλου. Σενάριο/διάλογοι: Ηώ Αντωνοπούλου, Τζίνα Βάγια. Ήχος: Λουκάς Τριανταφυλλίδης. Γραφιστικά: Ορέστης Λαζαρίδης.
Η Creatists σε συμπαραγωγή με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία παρουσίασαν στο Φεστιβάλ Αθηνών (Το οποίο παραχώρησε δωρεάν τη σκηνή Η’ στη Πειραιώς 260, καθώς και την επικοινωνία) την παράσταση ‘’Παρ’όλα αυτά, εννέα μαρτυρίες γυναικών που βίωσαν καρκίνο ‘’ (Σκηνοθ. Γ. Μαυραγάνη). Όλα τα έσοδα της παράστασης παραχωρήθηκαν στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία.
Μακιαβέλλι, θεατρικός μονόλογος του Θεοδόση Αγγ. Παπαδημητρόπουλου, εμπνευσμένο απ’ τον Ηγεμόνα του Ιταλού στοχαστή. Σκηνοθεσία-βίντεο-σκηνικός διάκοσμος-υπόκριση: Θ. Παπαδημητρόπουλος· βοηθός σκηνοθεσίας: Κατερίνα Χάσκα· κοστούμι: Ειρήνη Βαζιργιαντζίκη· φωτογραφία: Ηλίας Κωστάρας· σχεδίαση φωτισμού: Αλέξανδρος Πολιτάκης.
Η Creatists ανέλαβε την παραγωγή της ανατρεπτικής παράστασης χοροθεάτρου που παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ 2018 του Rabbithole. Σύλληψη/Χορογραφία/Performance: Ηώ Αντωνοπούλου. Χορεύουν: Κατερίνα Αθανασιάδη, Γιώργος Βρατσάλης, Emily Downs, Niko Ilias König, Μαριάννα Λάζαρη. Μουσικές επιλογές: Στάυρος Μούτσελος. Φωτογραφίες: Κώστας Καλατζόπουλος. Σκηνικά/Κοστούμια/Music mix: Ηώ Αντωνοπούλου.
Tarr and Fether, μια παράσταση βασισμένη στο διήγημα Το σύστημα του Δόκτορα Πίσσα και του Καθηγητή Φτερά του Αμερικάνου ποιητή και διηγηματογράφου Edgar Allan Poe. Σκηνοθεσία – Κίνηση – Παραγωγή: Ηώ Αντωνοπούλου, Μαριάννα Λάζαρη. Σκηνικά – Κοστούμια: Ηώ Αντωνοπούλου, Μαριάννα Λάζαρη. Παίζουν: Έμυ Αμερικάνου, Ηώ Αντωνοπούλου, Δήμητρα Βλάχου, Δανάη Γουλιέλμου, Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Αχιλλέας Κουλουμπής, Μαριάννα Λάζαρη, Μιχάλης Σαγάνης. Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Ταμπάκης. Σχεδιασμός φωτισμού: Ηώ Αντωνοπούλου, Μαριάννα Λάζαρη. Video art: Eyes Unclouded Photography. Φωτογραφίες/Video promo: Ηώ Αντωνοπούλου. Γραφιστικά: Ορέστης Λαζαρίδης.